Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

20 Temmuz 2010 Salı

Armut reçeli

Koştur, koştur, koştur... her işim bu ara koştur. Hafta sonu annem de kaldım. Perşembe günü hastahaneye yatıyor. Cuma'da ameliyatı var. Bir telaş ki sormayın. Annem hem korkuyor, hem de kısa bir sürede olsa herşeye yetişemeyeceğine üzülüyor. Bütün evi temizletti bize, hemde ne temizlik. Şanslı insan Cancan Ankara'da olduğundan yırttı yine. Halam biraz daha iyi, ama hala yoğun bakımda. Canım kocamın işleri de pek bir yoğun, çok mesai kalıyor ve biz görüşemiyoruz. Neredeyse Temmuz bitti biz daha tatil planı bile yapamadık. Bu kadar işimin arasında birde 3 çeşit reçel yaptım. Armut, çilek, vişne... Armut reçelini göz kararı yaptım, ama çok güzel oldu :)

Ce'nin aldığı 1 kilodan biraz fazla, tadı salatık gibi olan armutları rendeledim.(ilmer'den öğrendiğim ) 1 kase meyve, 1 kase şeker mantığıyla,(ben tam bir kase koymadım , biraz daha az)ve 20 dakika kadar kaynattım.Bir çay kaşığı tarcın ve yarım limon suyunu ekledim. Bir taşımda öyle kaynatıp, ocaktan aldım. Kavanozlara doldurup soğumaya bıraktım. Servis ederken üzerine ceviz attığınızda süper bir lezzet oluyor. Ce bayıla bayıla yiyor :)

4 yorum:

NiLaY dedi ki...

hımm zaten reçele bayılırım bir de böyle çilek vişne giibi standartların dışına çıkınca daha da bir severim :)

gülce dedi ki...

Bende farklı lezzetler denemeyi sevenlerdim:) Şiddetle tavsiye ediyorum...

Mor Düşler dedi ki...

Farklı lezzetler denemeyi bizde seviyoruz.Armut reçelinizi deneyeceğim.Kızımla adaşsınız isminizi görünce yazmadan edemedim:)

gülce dedi ki...

:)